بهترین متخصص غدد در تهران

پیدا کردن بهترین متخصص غدد یکی از مسائلی است که بسیار مهم است. بسیاری از ما به دنبال متخصص غدد خوب در نزدیکی محل سکونت خود می گردیم و یا گاهی حاضریم مسافت های خیلی دور را برویم اما پیش بهترین متخصص غدد برویم. اما چگونه می توان تشخیص داد که یک متخصص غدد خوب است و چگونه می توان با بهترین متخصص غدد تماس گرفت.

دکتر مهران زمان زاده متخصص داخلی ، غدد و عضو انجمن دیابت و اندوکرینولوژی ایران جهت برقراری تماس می توانید با شماره های 1- 90 70 74 88 -021 تماس حاصل فرمایید .

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژِی ما بسیاری از سوالات خود را با یک سرچ ساده و یا گشتن در صفحات مجازی می توانیم پیدا کنیم. اما مشکل عمده صفحات مجازی عدم اطمینان به متن های آن است. برای اینکه بتوانیم در صفحات مجازی به یک پزشک اعتماد کنیم باید ببینیم مخاطبین آن چه افرادی هستند. آیا کسی در بین مخاطبین آنها بیمار او است. در صورت وجود بیمار در بین مخاطبین آن می توانیم اطلاعاتی در مورد پزشک بگیریم. علاوه بر آن ما می توانیم سوابق علمی پزشک و سابقه کاری آن متخصص غدد را در صفحات مجازی پیدا کنیم. اما این ها تنها کافی نیست تا بدانیم که بهترین متخصص غدد را یافته ایم.

بهترین متخصص غدد کسی که علاوه بر داشتن سابقه علمی و تجربی خوب، بتواند درمان شما را به خوبی انجام دهد. یک متخصص غدد خوب ابتدا شما را به خوبی معاینه می کند و سپس با توجه به معاینات خود بهترین درمان را برای شما در نظر می گیرد. برای اینکه درمان به خوبی انجام شود باید به تمام دستوالعمل های دکتر خود عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

متخصص غدد خوب می تواند بیماری دیابت شما را کنترل کند و یا از ابتلا به آن پیشگیری کند.

بهترین متخصص غدد می تواند به شما در زمینه لاغری و چاقی، همچنین متابولیسم بدنتان به شما کمک کند.

یک متخصص غدد خوب علاوه بر موارد بالا می تواند در زمینه کیست تخمدان نیز به خانم ها کمک کند تا درمان شوند.

چه زمانی به متخصص غدد مراجعه می کنیم ؟

بلوغ زودرس

بلوغ به معنای ظاهر شدن یک سری تغییرات فیزیکی و فیزیولوژیکی در کودک است که اغلب از سنین نوجوانی آغاز می شود. منظور از تغییرات، رشد سریع استخوان ها و ماهیچه ها، تغییر سایز بدن و یا تغییرات صدا می باشد. اما مشاهده چنین تغییراتی قبل از ده- یازده سالگی، بلوغ زودرس نامیده می شود.

علت اصلی بلوغ زودرس به طور قطع مشخص نیست، اما برخی عوامل از جمله:

• تغییرات هورمونی. ترشح زیاد هورمون گنادوتروپین از هیپوفیز، هورمون های استروژن و پروژسترون باعث بروز تغییرات فیزیکی دوران بلوغ می شوند
  • عفونت ها مانند مننژیت
  • مشکلات ساختاری مغز مانند تومورها
  • اختلالات و آسیب های مغزی
  • کیست های تخمدانی در دختران

می توانند از علل بروز بلوغ زودرس باشند.

علائم و نشانه های بلوغ زودرس

علائم بلوغ زودرس در دختران و پسران باهم متفاوت می باشد.

علائم در دختران:

• رشد و بزرگ شدن سینه ها
  • رشد ناگهانی موهای زائد
  • شروع عادت ماهیانه
  • ظاهر شدن جوش و آکنه بر روی صورت

علائم در پسران:

• بزرگ شدن آلت تناسلی
  • رشد موهای زائد، رشد ریش و سبیل بر روی صورت
  • کلفت شدن صدا
  • ظاهر شدن جوش و آکنه بر روی صورت

بعد از پایان دوران بلوغ، رشد قدی متوقف خواهد شد، و متاسفانه کودکانی به بلوغ زودرس می رسند، معمولا کوتاه قد می شوند، زیرا رشد استخوان ها بسیار زودتر از زمان طبیعی متوقف می شود. حتی در این دوران، شاهد تغییرات رفتاری و اخلاقی در کودک نیز هستیم، دختران بیش از هر زمان دیگری حساس و پسران پرخاشگر می شوند.

بلوغ زودرس، از طریق معاینات فیزیکی، آزمایش خون و آزمایش های هورمونی (بررسی میزان هورمون های جنسی) تشخیص داده می شود. تست های تشخیصی دیگر مانند سی تی اسکن و MRI به تعیین علت بروز بلوغ زودرس کمک می کند. بهتر است جهت درمان و معاینات بیشتر، به متخصص غدد مراجعه کنید.

هدف از درمان بلوغ زودرس، متوقف کردن تولید بیش از حد هورمون های جنسی، و همچنین متوقف کردن رشد سریع استخوان ها می باشد، که البته اثرات این کار در آینده کودک قابل مشاهده خواهد بود. به عنوان مثال، با مصرف قرص های هورمونی می توان از رشد و بزرگ شدن سینه ها و یا آلت تناسلی پیشگیری کرد.

دکتر مهران زمان زاده، دارای بورد تخصصی بیماریهای داخلی (غدد، قلب، ریه)، عضو انجمن دیابت و اندوکرینولوژی ایران، عضو انجمن دیابت آمریکا و عضو انجمن بین المللی آسم و آلرژی، یکی از متخصصین غدد تهران است که سالهای درازی است در این زمنیه فعالیت دارند. برای ارتباط با دکتر زمان زاده می توانید از طریق زیر اقدام کنید.

برخی از خدمات دکتر زمان زاده متخصص دیابت

اختلالات رشد